loading...
shahrara
شهرآرا بازدید : 80 جمعه 04 اسفند 1391 نظرات (1)

 

کافه رسانه

 

 شاید کمتر کسی فکر می کرد چند ورق برگه کاغذی و صفی از نوشته‌ها و عکس‌ها بتواند در یک بازه کوتاه زمانی چنان انقلابی در میان تمامی ملل ایجاد کندو بینیان گذار یک پدیده جدید به عنوان رسانه گردد، بگونه‌ای که امروزه رسانه‌ها جزء جدا ناپذیر زندگی بشر به حساب می‌آیند.

وقتی رادیو اختراع شد همه منتظر مرگ روزنامه ها بودند اما این اتفاق نیافتاد. رسانه ها از هر جنس در طول یکدیگر محسوب می شوند. وسایل ارتباط جمعی برای حفظ مخاطبان و شمارگان خود فضاهای جدیدی برای فعالیتهایشان تعریف می کنند . این گونه است که فناوریهای نوین مرگ هیچ رسانه‌ای را رقم نمی زند بلکه این رسانه ها هستند که با پوست اندازی و سیاستگذاریهای جدید ، چتر پوششی خود بر سپهر مخاطبان را حفظ کرده و توسعه می دهند.

به همین جهت موسسه فرهنگی شهرآرا اقدام به ایجاد سایت کافه رسانه نمود تا هر روز صبح بتوانید شاهد جدیدترین نسخ روزنامه های کشور باشید.


شهرآرا بازدید : 558 جمعه 04 اسفند 1391 نظرات (0)

شهرآرا؛ پرتیراژترین و تخصصی‌ترین روزنامه شهری ایران

روزنامه شهرآرا - روزنامه مردم مشهد- پرتیراژترین روزنامه شهری کشور

شهرآرا در دی ماه 1372 نخستین پیش شماره خود را با یک نشریه 8 صفحه ای منتشر کرد .

این نشریه که در ابتدا به عنوان بولتن داخلی شهرداری مشهد شناخته می‌شد پس از مدتی به صورت هفتگی انتشارش را ادامه داد و در قالب طرح رایگان «خانه به خانه» بین شهروندان مشهدی توزیع گردید و در تیر ماه 1387 طرح تبدیل هفته نامه شهر آرا به روزنامه مطرح شد.

سرانجام شهرآرا با عنوان «روزنامه مردم مشهد» و سومین روزنامه در پایتخت معنوی ایران اسلامی در خجسته روز سوم خرداد ماه 1388 که مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهراست، پا به عرصه وجود نهاد و میهمان همه روزه شهروندان فهیم مشهدی شد.

روزنامه شهرآرا که در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی به انتشار اخبار و گزارش‌های مرتبط با شهر مشهد مقدس ، در قالب صفحات مختلفی پرداخته است اکنون چهارمین سال انتشار خود را طی می‌کند و طی سال‌های گذشته توانسته است با بهره‌گیری از توان و تخصص همکاران جوان، با انگیزه و بی‌ادعای خود به جایگاه تخصصی‌ترین و پرتیراژترین روزنامه شهری ایران دست یابد و طی سال های اخیر با اتکا به عناوین و رتبه‌های ملی و بین‌المللی که توسط نیروهای جوان و پرتلاشش کسب کرد، پرافتخارترین روزنامه شهری کشور نصب گیرد. در سطح استان نیز شهرآرا توانست طی سال 91 به عنوان روزنامه برتر در حوزه‌ حمایت از تولید ملی انتخاب و از سوی استاندار محترم خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گیرد.

پس از انتشار موفق روزنامه شهرآرا که به اذعان کارشناسان و مدیران استان و مردم فهیم مشهد توانسته است پایتخت معنوی ایران جریان‌ساز و تاثیرگذار باشد . ایده راه‌اندازی گروه ضمائم شهرآرا با هدف نزدیک شدن بیشتر به مردم با انتشار ضمیمه‌ها و ویژه نامه‌های مختلف شکل گرفت و سرانجام در سال 90 این گروه نیز فعالیت خود را آغاز کرد و این فعالیت اکنون با انتشار روزانه دو ویژه نامه شهر آرا محله برای مناطق 13 گانه شهرداری ادامه دارد .

همچنین گروه ضمائم شهرآرا در کنار هفته‌نامه شهرآرا محله، با مدیریت مستقل و کادری متخصص و با انگیزه ویژه‌نامه‌های تخصصی شهرآرا را در سرفصل های متنوع تولید می نماید .

سیاست‌های کلی روزنامه شهرآرا

1-خط مشی:

محوریت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و توجه خاص به اطلاع‌رسانی برای مجاوران و زائران آستان مقدس رضوی

محوریت اندیشه‌های امام و رهبری

تحکیم و یکپارچگی، وحدت و همبستگی مردم و .....

2-هدف

مهم‌ترین هدف از انتشار این روزنامه ، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه شهری و تلاش در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی تعیین شده است.

 

شهرآرا بازدید : 53 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

شهردار مشهد با اشاره به منتشر نشدن 500میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط2 قطارشهری این شهر، از همکاری نکردن بانک مرکزی کشور برای انتشار این اوراق انتقاد کرد.
سیدمحمد پژمان در حاشیه صد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی دور سوم شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به سؤالات آن‌ها که همگی حول خطوط قطارشهری این شهر می‌چرخید، پاسخ داد....

شهرآرا بازدید : 34 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

طی ماه‌های اخیر قیمت مرغ و تخم‌مرغ در مشهد کاهش داشته است؛ مسئله‌ای که باعث شده است مسئولان توزیع کالاهای اساسی طی مصاحبه‌های مختلف این مسئله را عنوان كنند و آن را دلیلی برای ایجاد آرامش در بازار بدانند.
با این حال تولیدکنندگان مرغ از وضعیت فعلی قیمت‌ها راضی نیستند و معتقدند که طی چندماه اخیر روند کاهش قیمت مرغ در بازار باعث ضرر آن‌ها شده است به طوری که اگر وضعیت فعلی تداوم پیدا کند، مجبور هستند از جوجه‌ریزی خودداری کنند؛ مسئله‌ای که می‌تواند زنگ خطری برای تولیدکنندگان محسوب شود.
دراین رابطه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار می‌گوید: روندکاهش قیمت مرغ باعث شده است تولیدکنندگان درهرکیلوگرم مرغ ۵۰۰ تا ۶0۰تومان ضرر کنند.
مهندس‌صفرپور در گفتگو با شهرآرا می‌افزاید: درواقع چندماهی‌ می‌شود که وضعیت تولیدکنندگان مرغ در استان نامناسب است. در این شرایط انتظار داشتیم مسئولانی که در مقاطع گرانی واکنش نشان می‌دهند حال که مرغداران با خطر مواجه هستند نیز وارد میدان شوند و از ضرر آن‌ها جلوگیری کنند.
وی ادامه می‌دهد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ ۳هزار و۶۵۰تومان است که کمتر از قیمت تمام شده برای مرغداران است. این مسئله می‌تواند منجر به کاهش جوجه‌ریزی توسط مرغدارای‌ها بشود. وی تصریح می‌کند: درصورتی که مرغداری‌ها جوجه‌ریزی را کاهش دهند، تنظیم بازار عید با مشکل مواجه خواهد شد و چه بسا مشکلاتی که در اوایل تابستان در تنظیم بازار مرغ به وجودآمد، دوباره تکرار شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید می‌کند: یکی از بهترین راهکار‌ها برای تنظیم بازار، خریداری مرغ مازاد از مرغداری‌هاست. درصورتی که این اقدام صورت گیرد می‌توان با تزریق مرغ‌های ذخیره شده در مقاطع افزایش تقاضا بازار را آرام نگه داشت.
آمادگی لازم برای خرید مرغ از مرغداری‌ها
همچنین مدیرکل اداره پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نیز با اشاره به آمادگی لازم برای خرید مرغ از مرغداری‌ها در استان‌ می‌گوید: این آمادگی وجود دارد تا مرغ‌های مازاد تولیدکنندگان از آن‌ها خریداری شود.
رضا آهوي آتشين در گفتگو با شهرآرا مي افزايد: درحال حاضر هر واحد مرغداري كه به ما مرغ تحويل دهد، ذرت و سويا با قيمت كمتر از بازار در اختيارش قرار مي‌دهيم.
همچنين عضو اتاق بازرگاني مشهد نيز با اشاره به مشكلات به وجودآمده براي مرغداري‌ها طي ماه‌هاي اخير مي‌گويد: درحال‌حاضر به دليل دريافت عوارض ازصادرات تخم‌مرغ، بسياري از واحدهاي مرغداري استان دچار مشكل شده‌اند.
محمدحسين روشنك مي‌افزايد: جلوگيري ازصادرات فقط باعث كاهش مقطعي قيمت‌ها در سطح بازار مي‌شود و بعد از مدتي به دليل ضرر مرغداران و امتناع آن‌ها از جوجه‌ريزي دوباره قيمت‌ها بيشتر از قبل افزايش خواهد يافت.این تولیدکننده مرغ و تخم‌مرغ تاکید می‌کند: به جای اینکه بخواهیم قیمت مرغ را با واردات تنظیم کنیم، باید با دراختیار قراردادن نهاده‌های دامی به تولیدکنندگان‌ با قیمت مناسب، هزینه‌های تولید را کاهش دهیم تا از این طریق هم بازار کنترل شود و هم تولیدکننده ضرر نبیند.
همچنين دكترعليرضا سوهاني، عضوهيئت عملي دانشگاه آزاد كشاورزي مشهد نيز با بيان اينكه حمايت از توليدكنندگان مرغ در مقاطعي كه توليد با مازاد دچارمي‌شود ضروري است، مي‌گويد: در صورتي كه مرغ‌هاي مازاد توليدكنندگان از آن‌ها خريداري نشود، آن‌ها با مشكل بازگشت سرمايه و كمبود نقدينگي روبه‌رو خواهند شد.
محسن موسوي‌زاده

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 48
  • بازدید کلی : 1,968